איך שלא נביט על כך, נראה כי העידן המודרני מבשר על שינויים טכנולוגיים ותקשורתיים מואצים ביותר לכל הדעות. חלק מן השינויים הארגוניים אשר נדרשים בכל בית עסק או גוף כזה או אחר כוללים מן הסתם גם יישום של טכנולוגיות תקשורת חדשות, כמו שילוב מרכזיית IP. מרכזייה זו מאפשרת לארגונים אשר הינם מבוזרים, ליישם מערכת טלפוניה יחידה, לטובת ניהול תקשורת פנימית. יתר על כן, ניתן לומר כי מרכזיית IP מאפשרת איכות טובה יותר של התקשרות, הן כלפי חוץ והן כלפי פנים.
חידושים במרכזייה
מרכזיות IP מאפשרות מגוון גדול במיוחד של יכולות טכנולוגיות, זאת על ידי קישור שלהן לרשת המחשבים של העסק. יכולת זו מביאה לידי מימוש מגוון יכולות ותכונות שלא התקיימו קודם לכן, כדוגמת – הקפצת מסך המתקשר עם תוכנת CRM (זו של הלקוח), ממשק של ניהול שלוחת הטלפון על מסך המחשב, כזה המאפשר אפליקציות ויכולות מתקדמות לטובות נוחות תפעול ויישומים נוספים של מרכזיית IP.
יכולות אקטיביות
בניגוד לימים עברו, בהם היו מרכזיות אנלוגיות עם יכולות פאסיביות ומוגבלות, דעו כי מרכזיית IP היא בעלת: יכולות אקטיביות; יישומים טלפוניים שמתווספים למערכת לעיתים קרובות; והטמעה תמידית של טכנולוגיות טלפוניות ממוחשבות, לטובת שיפור היכולות. בניגוד מה למרכזיות אנלוגיות עם גרסת תוכנה חדשה, הרי שמרכזיית הטלפון הייתה מתעדכנת אחת לכמה שנים, כאשר השינויים בה מינוריים בלבד. בימינו, יצרניות מרכזיות ה-IP, משחררות באופן תדירות עדכונים וגרסאות – מדי כמה חודשים ואף בתדירות גבוהה מזו.
עדכוני תוכנה תמידיים
לחברות הטלפון, אין אינטרס בשדרוג גרסת התוכנה של מרכזיית IP ללקוח, כך שהוא (הלקוח) אינו מודע באמת ליכולותיה המשופרות של מרכזיית IP, שמתאפשרות ללא כל תוספת של תשלום. נאמר כאן, כי חברות המתקינות ומשווקות מרכזיית IP – עליהן להביא לשינוי מערך השירות הפאסיבי, ולעבור לביצור שירות אקטיבי בכל מרכזיית IP, הכולל עדכוני תוכנה יזומים לטובת הלקוחות וגם יכולות שדרוג של גרסת התוכנה, שבין כה וכה מופצת חינם ע"י היבואנים. תפיסה כזו מאפשרת שינויים ומבטיחה צמיחה וגדילה תקשורתית של הארגונים כיום.