קצת על אודות מרכזיות לעסקים
מרכזיות לעסקים עושות ממש כפי ששמן רומז הלכה למעשה: הן מרכזות את קווי הטלפון השונים של העסק למקום אחד. משם הן מנתבות אותו לשלוחה המתאימה – מובן שתוך התאמה להגדרות מתקדמות ביותר, כפי שהוגדר במערכת מראש. מרכזיות לעסקים בימינו, הן כלי הרבה יותר יעיל מכפי שמרכזיות נהגו להיות בימים עברו. הן מציעות שפע אדיר של אפשרויות תקשורת כאלה ואחרות, מעבר לניהול וניתוב של שיחות. מרכזיות לעסקים הן לב ליבה של התקשורת הטלפונית בחברה או בית העסק. היא מרכזת אליה, מלבד טלפונים, גם מודמים, פקסים, מחשבים, מערכות סליקת אשראי ועוד ועוד שירותים שונים ומגוונים באופן מיוחד.
התאמה לצרכי הארגון
מה לגבי התאמות מרכזיות לצרכיו של הארגון? יש לציין, כי ספק אמין של מרכזיות לעסקים, ידע כיצד להתאים פתרונות תקשורות תוך שימוש במרכזיה ספציפית עבור כל ארגון וצרכיו המסוימים. זה אפשרי להתאים מרכזיות שלמות, או לחילופין, ליצור שדרוגים ושילובים בשטח, לפי בקשות או צרכים מיוחדים כאלה ואחרים. המקצועיות והפיתוח המשמעותי בתחום מרכזיות לעסקים, מאפשר יצירה של פיתרון אידיאלי עבור כל עסק וארגון כזה או אחר, ללא התפשרות על מגבלות בשטח או על צרכים מיוחדים.
גורמים להתחשבות
אפשר לומר בוודאות כי ישנם גורמים ספורים אותם כדאי לקחת בחשבון בתקופת מעבר לשירותיהן של מרכזיות לעסקים, ואלה הם:
- התאמת מרכזיות לעסקים לפי גודל החברה, כיום ובעתיד
- התחשבות בפיתוחים טכנולוגיים ובשינויים עתידיים
- אופי הטלפוניה הקיים – דיגיטאליים, אנלוגיים, או IP
- מהות הפעילות העסקית, בנוסף לצורת השימוש בפתרונות שונים של תקשורת
שינויים טכנולוגיים
בעת רכישה של מרכזיות לעסקים, או שדרוג מרכזיות קיימות בעסקים שונים, מומלץ ביותר להתאים את בית העסק לשינויים טכנולוגיים שונים של אותה נקודת זמן רלבנטית. מדובר אמנם בעלות שאינה נמוכה כלל, אולם עלות נוספת זו תחזיר את עצמה, ללא כל צל ספק, עם כניסתם של פתרונות יעילים וזולים לשוק התקשורת העולמי בכלל והישראלי בפרט. נוכל לתת כדוגמא את מרכזיות ה-IP, אשר מאפשרות שיחות אינטרנט, זאת בנוסף לשירותי הטלפון הרגיל הקווי.