כיצד לבצע פירוש חלומות

להבין את התת מודע

פירוש חלומות היא תורה שלמה שבה עוסקים מיסטיקנים שנים רבות והיא מבוססת על התופעה הנפוצה ביותר – החלום. כל אחד חולם בכל לילה וחלק מהאנשים גם זוכרים את החלומות בבוקר. לעיתים אפילו מתעוררים באמצע הלילה משום שהחלום היה כל כך עוצמתי, עד שתת המודע העיר את תשומת ליבו של המודע והאדם ער וזוכר את החלום לפרטיו. כמובן שלא כל אחד יכול לזכור את כל החלומות ואם זוכרים חלום אז לא תמיד זוכרים את הפרטים הקטנים, אך כאשר עוסקים בפירוש חלומות תמיד כדאי לזכור כמה שיותר.


שיטות שיעזרו לזכור את החלומות

אחת השיטות הטובות והמומלצות על ידי מיסטיקנים לבצע פירוש חלומות, היא להתחיל בכך שהולכים  לישון עם מחברת וכלי כתיבה ליד המיטה. ברגע שמתעוררים לא צריך ישר לפקוח את העיניים ולהיכנס ליום חדש, אלא יש להמתין כדי לתת לחלום לחזור ולצוף אל המודע. סיכוי גבוה הוא שהחלום על פרטיו יצוף וניתן יהיה לכתוב אותו. דרך נוספת היא לכוון שעון מעורר. מכיוון שהשינה מתקיימת במחזורים והחלום נמצא בשלב העמוק ביותר של השינה, אפשר לתזמן זאת ולכוון שעון לשעה שבה אמור החלום להיות בעיצומו או בסופו והורדת הזיכרון אל הכתב תהיה מהירה יותר.


חלומות עם משמעויות נסתרות

מיסטיקנים העוסקים בפירוש חלומות מבססים את פעילותם על העובדה שלחלום תמיד יש מסרים. גם אם נראה לחולם שהחלום היה משהו פשוט, לא כך הוא הדבר. תמיד יש מסר בחלום והסמלים המופיעים יסמלו עבור מפרש החלומות את כל הסיפור ואת כל הפרשנות. כמובן שחשוב גם להבין באיזה מקום בחיים נמצא החולם עצמו, אך שילוב של מרכיבי האדם, הסביבה, הרגשות והמחשבות יכולים לחבר בין כל פרשנויות החלום עצמו.


מיסטיקנים מכירים את שפת החלום

לחלומות יש שפה משלהם. כל סמל הוא סיפור, חוויה, חיזוי ומשמעות חיים ברורה. אם האדם חולם על חיות, מים, הומור, בני משפחה, נפילה, עירום ומין או כל נושא אחר, השפה מתהווה בהתאם. על פי היהדות, לחלומות יש גם משמעות של מכתבים הנשלחים אל החולם מהאור הגדול.